Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Bernard Horst - souvislosti života a díla
Panchártková, Iva ; Wiendl, Jan (vedoucí práce) ; Merhaut, Luboš (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zaměřuje na osobnost spisovatele Bernarda Horsta, který je představen na základě soudobého literárního kontextu, kritik a interpretací vybraných románů (Jizba Hardenů, Zlo, Hučící země, Výheň, Smršť, Peřeje noci, Zrna v úhorech, Štít a meč, Horká chvilka, Signály noci). Bakalářská práce se pokouší o syntézu poznatků o osobnosti spisovatele a zároveň by měla s použitím literárních příruček a slovníků částečně odpovídat na otázku: V jakém světle může osobnost marginálního autora oslovit dnešního čtenáře, s pomocí jaké perspektivy lze na tohoto autora zpětně nahlížet, a především, jak lze vůbec o takovém autorovi mluvit na pozadí širšího literárního kontextu?
Bernard Horst - souvislosti života a díla
Panchártková, Iva ; Wiendl, Jan (vedoucí práce) ; Merhaut, Luboš (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zaměřuje na osobnost spisovatele Bernarda Horsta, který je představen na základě soudobého literárního kontextu, kritik a interpretací vybraných románů (Jizba Hardenů, Zlo, Hučící země, Výheň, Smršť, Peřeje noci, Zrna v úhorech, Štít a meč, Horká chvilka, Signály noci). Bakalářská práce se pokouší o syntézu poznatků o osobnosti spisovatele a zároveň by měla s použitím literárních příruček a slovníků částečně odpovídat na otázku: V jakém světle může osobnost marginálního autora oslovit dnešního čtenáře, s pomocí jaké perspektivy lze na tohoto autora zpětně nahlížet, a především, jak lze vůbec o takovém autorovi mluvit na pozadí širšího literárního kontextu?
Rané dílo Garcíi Márqueze: Všechna špína světa ve srovnání se Sto roky samoty
Trčková, Helena ; Housková, Anna (vedoucí práce) ; Poláková, Dora (oponent)
(česky) Tato práce se zaměřuje na rané dílo kolumbijského spisovatele Gabriela Garcíi Márqueze, Všechna špína světa (La Hojarasca), a pro srovnání se zabývá autorovým nejvýznamnějším románem Sto roků samoty (Cien años de soledad). Všechna špína světa je samotným autorem považována za přímého předchůdce Sto roků samoty, přestože se jedná o dílo velmi odlišné. Na následujících stranách se budu věnovat několika aspektům autorova raného románu. Konkrétně se zaměřím na kompozici, Macondo, téma násilí, "smršť" v názvu knihy, atmosféru, dílo jako moderní verzi antické tragédie, magično a absurditu, motiv času a téma samoty. Obě knihy se odehrávají v Macondu a popisují stejné historické události, nicméně velmi se liší například z hlediska kompozice - zatímco ve Sto rokách samoty je užita výstavba tradičnější, Všechna špína světa je z tohoto pohledu dílem více experimentálním. Sto roků samoty se řadí k magickému realismu, Všechna špína světa je v tomto směru dílo naprosto odlišné. V autorově prvním románu jistě můžeme spatřovat předlohu k napsání Sto roků samoty, ale zároveň se jedná o velmi osobité dílo, které má svůj význam i mimo kontext autorova pozdějšího románu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.